Technologie

Webinaria a prezentacje multimedialne

prezentacje-na-webinar

E-learning już od jakiegoś czasu wypiera klasyczne formy edukacji, jednak to w czasie pandemii COVID-19 nabrał szczególnego znaczenia. W ramach nauki online dużą popularnością cieszą się zwłaszcza webinaria. Żeby uatrakcyjnić przekaz, prowadzący wirtualne spotkania często sięgają po prezentacje multimedialne. Czy to dobra strategia?

Webinarium – co to? Czym się różni od klasycznych form edukacji

 

Webinaria to nic innego jak spotkania online, które są prowadzone w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu technologii webcast. Jego uczestnicy widzą się wzajemnie i mogą komunikować się między sobą, zadawać pytania, zgłaszać uwagi. Webinaria mogą mieć charakter informacyjny lub szkoleniowy. Niejednokrotnie stanowią też element promocji firmy, która dzieląc się swoją wiedzą z innymi, buduje wizerunek eksperta w sieci.

Webinaria – podobnie jak klasyczne formy edukacji – dają możliwość pozostawania w stałym kontakcie z prowadzącym i innymi uczestnikami spotkania, a także wchodzenia w interakcję z nimi. Mają jednak tę przewagę, że można wziąć w nich udział, będąc w dowolnym miejscu na świecie. Jedynym warunkiem jest dostęp do internetu.

Charakter webinarium sprawia, że prowadzący zwykle posługuje się prezentacją multimedialną, by przedstawić zgromadzony materiał. Czy to dobre rozwiązanie? Praktyka pokazuje, że tak.

Prezentacja na webinarium – dlaczego to godna polecenia opcja?

 

Jednym z najtrudniejszych zadań, przed którymi staje prowadzący webinarium, jest przykucie uwagi odbiorców. Chociaż na spotkania tego typu najczęściej trafiają osoby zainteresowane omawianą tematyką, nie oznacza to, że przez cały czas trwania „lekcji” są w pełni skupieni. Odpowiednio zaprojektowana prezentacja multimedialna jest w stanie przyciągnąć uwagę uczestników, niezależnie od tego, jak zawiły jest temat.

W efekcie zapamiętują oni więcej informacji i nie mają poczucia straconego czasu. Są również bardziej skorzy do wystawiania prowadzącemu pozytywnych recenzji. Chętniej biorą udział także w innych organizowanych przez niego (lub firmę, w której pracuje) webinariach i dzielą się informacjami o nich w mediach społecznościowych.

Prezentacja multimedialna stanowi także ułatwienie dla prelegenta. Pełni bowiem funkcję swego rodzaju ściągi, dzięki której prowadzący wie, o czym ma w danej chwili mówić. Nie musi się zatem obawiać, że pominie ważne informacje. Wystarczy bowiem, że spojrzy na slajd, a one nasuną się mu same.

Prezentacja na webinarium może posłużyć także jako feedback dla uczestników. Jedyne, co należy zrobić, to udostępnić ją osobom biorącym udział w spotkaniu, np. umieszczając plik w chmurze. Opcja ta sprawia, że uczestnicy szkolenia mogą sprawdzić, co z niego zapamiętali, a w razie potrzeby odświeżyć zdobytą wiedzę.

Jak powinna wyglądać prezentacja na webinarium?

 

Zasady tworzenia prezentacji na webinarium nie odbiegają znacząco od ogólnych wskazówek tworzenia pokazów multimedialnych. Ma być zwięźle i na temat. Bezwzględnie należy unikać ścian tekstu. To zasada powtarzana przez projektantów aż do znudzenia. Wciąż jednak wielu prelegentów o niej zapomina, przez co odbiór ich prezentacji multimedialnych jest negatywny.

Tymczasem wystarczy zastąpić tekst infografiką, wykresem, tabelą czy też rysunkiem obrazującym problem, by przyciągnąć uwagę odbiorców i zaciekawić ich omawianą tematyką. Jeden obraz jest bowiem w stanie przekazać więcej niż tysiące słów. Żeby dodatkowo uatrakcyjnić przekaz, warto wykorzystać proste animacje obiektów. Nie warto jednak przesadzać z efektami, gdyż wówczas uwaga odbiorców będzie skupiać się na nich, a nie na treściach, które chcesz przekazać.

Prezentację multimedialną na webinarium może zaprojektować także firma specjalizująca się w tego typu usługach. Decydując się na ten krok, otrzymasz gwarancję profesjonalnych rezultatów. Fachowcy wykonają atrakcyjny projekt i uwzględnią w nim wszystkie Twoje oczekiwania. Dzięki temu łatwiej Ci będzie zaciekawić odbiorców swoim wystąpieniem.

O autorze

Autor "Popołudnie w Sieci", entuzjasta nowych technologii, zdobywca dobrych informacji, którymi chętnie dzieli się z czytelnikami. Prywatnie pasjonat sportów drużynowych oraz akwarystyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *