Wielu początkujących przedsiębiorców zadaje sobie następujące pytanie – jak skutecznie wypromować firmę w 2021 roku? Wybierając klasyczne bannery? A może pocztę pantoflową? Absolutnie nie, to już przeszłość! Odpowiedzią dla małych i średnich przedsiębiorców jest efektywna reklama w Google. Na czym ona polega? Jakie korzyści możesz osiągnąć wybierając marketing cyfrowy? Sprawdź w poniższym artykule!
Reklama w Google – co to jest i na czym polega?
Ogólnie rzecz biorąc, reklama w wyszukiwarce Google to złożony proces mający na celu wypromowanie danej witryny w rankingu wyszukiwań i sieci reklamowej, aby przyciągnąć nowych użytkowników, a tym samym potencjalnych klientów. Warto podkreślić, że reklama w Google przybiera różne formy i jest realizowana za pomocą specjalistycznych narzędzi. Projektowaniem kampanii w wyszukiwarce internetowej zajmują się agencje interaktywne. Co to oznacza dla przedsiębiorcy z sektora MŚP? Jak może wyglądać taka reklama? Od czego należy zacząć? Wyjaśniamy poniżej!
Początek biznesu – budowa strony internetowej
Zakładasz firmę, co robisz najpierw? Przypuszczalnie zakładasz stronę www, czy też fanpage lub inne konta firmowe! Bez względu na to, czy chcesz zrealizować profesjonalną kampanię marketingową przy wsparciu specjalistów, czy też zdasz się na własną rękę, strona internetowa będzie tym, od czego zaczniesz promowanie swojej działalności. Warto podkreślić, że strona www pełni funkcję nowoczesnej i interaktywnej wizytówki, dzięki której możesz dotrzeć do swoich nowych klientów. Warto w nią zainwestować z głową!
Strona internetowa to kluczowy element strategii reklamowej dla małych i średnich przedsiębiorców, ponieważ:
-
- decyduje o widoczności firmy w Internecie (z którego korzysta większość potencjalnych konsumentów)
- może rzeczowo opisywać i przedstawiać ofertę
- jest świetnym kanałem do komunikacji z potencjalnymi klientami
- stanowi podstawę do działań w obszarze skutecznego marketingu internetowego, który jest efektywny i opłacalny dla małych oraz średnich przedsiębiorców
Jak wygląda reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorców?
To bardzo ważne pytanie, na które trudno udzielić jednoznaczną odpowiedź. Każda firma ma swój profil działalności, często indywidualną ofertę, określoną grupę docelową oraz możliwości finansowe. Skuteczna reklama w Google powinna być dostosowana do wszystkich tych czynników. Nie ma uniwersalnej recepty na jedną, idealną strategię reklamową w wyszukiwarce.
Reklamę internetową w modelu płatnym za wyświetlenia, kliknięcia lub inne wykonane przez użytkowników akcje określa się skrótem SEM, czyli Search Engine Marketing. Ten polega na promowaniu witryny w płatnych wynikach wyszukiwania m.in. poprzez zasoby graficzne, tekstowe lub wideo.
Działania tzw. naturalne to SEO (Search Engine Optimization) – szereg elementów zwiększających potencjał witryny w organicznych wynikach wyszukiwania (bezpłatnych). Wśród nich można wymienić: modyfikację i optymalizację strony internetowej, SEO copywriting, SEO content marketing i inne.
Reklama w Google nie musi oznaczać realizacji jednej konkretnej strategii. Każda kampania marketingowa w wyszukiwarce ma swój indywidualny charakter, jest dostosowana do potrzeb i celów klienta, tym samym operuje różnymi narzędziami i zasobami reklamowymi.
Dlaczego warto wybrać reklamę w Google dla małych i średnich przedsiębiorców?
W przypadku przedsiębiorców z sektora MŚP często mamy do czynienia z ograniczonymi budżetami, które należy skrupulatnie kontrolować. Warto wybrać reklamę w Google dla MŚP, ponieważ umożliwia precyzyjne, skrojone na miarę potrzeb i budżetów działania oraz dokładną weryfikację wyników. Specjaliści z branży marketingu internetowego posługują się narzędziami analitycznymi, które pomagają szczegółowo analizować postępy kampanii. Dzięki temu zawsze wiemy ile i za co się płaci. Każdy reklamodawca ma kontrolę nad swoim budżetem oraz kampanią marketingową!
Gdzie zamówić reklamę w Google dla małych i średnich przedsiębiorców?
Projektowaniem i wdrażaniem tego rodzaju kampanii zajmują się agencje interaktywne. Na rynku znajdziesz firmy różnej wielkości, które oferują usługi z obszaru SEO i SEM – zaczynając od dużych domów mediowych, przez średniej wielkości firmy, po małe butikowe agencje i freelancerów. Zanim podejmiesz współpracę z wybraną agencją marketingu internetowego, sprawdź jej ofertę, zasady realizacji usług, a także deklarowane podejście do klienta.
Dlaczego? Skuteczna reklama w Google to reklama szyta na miarę celów biznesowych! Jeśli poszukujesz wsparcia w zakresie profesjonalnego marketingu internetowego, skontaktuj się z dobrą agencją interaktywną.