Biznes

Outsourcing magazynowy dla sklepu internetowego – największe zalety

outsourcing-magazynowy

Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. Z roku na rok liczba sklepów internetowych rośnie. Nowe możliwości wzrostu doceniają zwłaszcza mali i średni przedsiębiorcy. Dzięki rozwojowi usług outsourcingu magazynowego dla e-commerce mogą bez przeszkód prowadzić działalność w sieci, nie mając własnego magazynu. Jakie zalety ma outsourcing magazynu?

Outsourcing magazynu – optymalizacja kosztów działania firmy

 

Wybudowanie i utrzymanie własnego magazynu to kosztowne przedsięwzięcie. Dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy działają głównie w internecie – wręcz nieosiągalne. Jednak aby sprzedawać towary w sieci, nie muszą oni polegać wyłącznie na własnych zasobach, lecz wykorzystać możliwości, jakie daje outsourcing magazynowy.

To opcja, która cieszy się coraz większym uznaniem w branży e-commerce. Wśród głównych czynników warunkujących rosnącą popularność jest optymalizacja kosztów funkcjonowania firmy.  Outsourcing magazynowy zwalnia bowiem z konieczności utrzymywania własnego magazynu, co jest kosztowne.

Rosnące z roku na rok wynagrodzenia pracowników czy też konieczność wdrażania nowoczesnych rozwiązań z zakresu IT to tylko dwie zmienne, które sprawiają, że koszty funkcjonowania magazynu stale szybują. W przypadku małych i średnich sklepów internetowych może to mieć negatywny wpływ na ich kondycję finansową. Decydując się na outsourcing magazynowy, przedsiębiorca nie musi martwić się o pensje pracowników czy też rozwój infrastruktury obiektu. Dzięki temu w jego kieszeni zostaje więcej pieniędzy.

Atrakcyjne ceny outsourcingu magazynowego

 

Outsourcing magazynowy pozwala zoptymalizować koszty funkcjonowania sklepu internetowego. Nie jest jednak darmowy. Na szczęście, na rynku działa coraz więcej firm logistycznych, które świadczą usługi magazynowe. Duża konkurencja sprawia, że oferują one atrakcyjne ceny. Dzięki temu nawet po uiszczeniu wymaganej opłaty przedsiębiorca wciąż jest na plusie.

To, ile ostatecznie zapłacisz za outsourcing magazynowy, uzależnione jest od wielu czynników. Liczy się nie tylko wielkość wynajmowanej powierzchni, ale również zakres usług świadczonych przez zewnętrznego partnera. Cena rośnie, jeśli towary wymagają specjalnych warunków przechowywania. Firmy logistyczne najczęściej oferują różne pakiety usług. Można je bez trudu dopasować do specyfiki i wielkości prowadzonej działalności, a także możliwości finansowych.

Wachlarz możliwości outsourcingu magazynowego

 

Outsourcing magazynowy nie polega wyłącznie na wynajmie powierzchni magazynowej. Może obejmować szereg innych usług, takich jak:

  • konfekcjonowanie produktów,
  • co-packing,
  • przygotowywanie zestawów promocyjnych
  • wysyłka towarów,
  • obsługa zwrotów.

Decydując się na niego, zyskujesz również dostęp do nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Dzięki nim składane przez klientów zamówienia są sprawnie kompletowane i wysyłane. Profesjonalne firmy logistyczne albo dysponują własną flotą pojazdów, albo współpracują z rzetelnymi podwykonawcami, co sprawia, że zamówione towary szybko i w nienaruszonym stanie trafiają do swoich odbiorców.

Sprawna dostawa to jedna z tych kwestii, o którą sklepy internetowe muszą zadbać w szczególności. Konkurowanie ceną i jakością bywa bowiem niewystarczające. Klient, któremu proponuje się długie terminy dostawy, najczęściej wybiera towary konkurencji. Dlatego przy wyborze firmy obsługującej magazyn warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę usług, ale również to, co otrzymujesz w zamian.

Duża liczba podmiotów funkcjonujących na rynku sprawia, że przedsiębiorca może wybierać nie tylko spośród szerokiej gamy usług, ale i lokalizacji. Umiejscowienie magazynu powinno być dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa, co ułatwi działania logistyczne.

Outsourcing magazynowy to opcja, z której korzysta wiele sklepów internetowych. Pozwala im ona sprawnie funkcjonować w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Jest bowiem źródłem wielu wymiernych korzyści, takich jak optymalizacja kosztów, szybka dostawa, możliwość dostosowania zakresu usług.

O autorze

Autor "Popołudnie w Sieci", entuzjasta nowych technologii, zdobywca dobrych informacji, którymi chętnie dzieli się z czytelnikami. Prywatnie pasjonat sportów drużynowych oraz akwarystyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *