Biznes

Najczęstsze błędy popełniane w marketingu internetowym

bledy-w-dzialaniach-marketingowych

Promocja w sieci składa się z wielu bardzo zróżnicowanych działań, prowadzonych zarówno na stronie docelowej, jak i w serwisach zewnętrznych. Nic więc dziwnego, że firmom zdarzają się pomyłki, które negatywnie wpływają na skuteczność realizowanych strategii. W końcu nie popełnia błędów tylko ten, kto nic nie robi, prawda? Nie oznacza to jednak, że nie należy dążyć do ich wyeliminowania lub przynajmniej poważnego zredukowania.

To zaś stanie się możliwe dzięki wskazaniu najpopularniejszych błędów, do jakich dochodzi w ramach niezwykle szerokiej dziedziny, którą jest marketing internetowy. Ich dokładne poznanie to najlepszy sposób na to, by uniknąć wszelkich niekorzystnych działań. Nie przedłużajmy więc, tylko wskażmy błędy, którymi warto zająć się w pierwszej kolejność.

1.     Brak ustalonego budżetu marketingowego

 

Bez właściwego ustalenia wydatków, trudno planować, a jeszcze trudniej skutecznie działać. Nigdy bowiem nie wiadomo, czy realizowana strategia nie zrujnuje finansów firmy. Zanim więc zajmiesz się promocją, musisz obliczyć, ile jesteś w stanie na nią przeznaczyć.

Pomocna w tym okaże się analiza możliwości przedsiębiorstwa, ustalenie lejka sprzedażowe, jak również wskazanie priorytetów marketingowych (SEO, reklama w social mediach, content marketing, treści Google Ads etc.).

2.     Bagatelizowanie znaczenia wyszukiwarek internetowych (zwłaszcza Google)

 

Skuteczny marketing internetowy od wielu lat nie polega wyłącznie na przygotowywaniu uporczywych banerów i tekstów sponsorowanych, które aż krzyczą, ze Twoje usługi bądź produkty są najlepsze.

Cały proces jest znacznie bardziej skomplikowany. I co najważniejsze, nie może w nim zabraknąć wyszukiwarki Google. To ona bowiem generuje większość ruchu internetowego i to od niej zależy, czy promowana strona firmowa trafi do szerokiego grona odbiorców. Rezygnując z pozycjonowania lub SEO, czyli jednej z części składowych tego procesu, skazujesz się na znaczne ograniczenie zasięgu.

3.     Znikoma komunikacja z odbiorcami

 

Budowa strony internetowej nie wystarczy, by zaistnieć w sieci. Niezbędne jest ciągłe wchodzenie w interakcje z potencjalnymi klientami. Dzięki temu „utrzymasz” ich przy firmie, a także zadbasz o ich zaangażowanie. W jaki jednak sposób komunikować się z odbiorcami? Istnieje na to kilka sposobów.

  • Sprawny content marketing – polega ona na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści, które w jakiś sposób okażą się przydatne. Pozwala budować pozytywny wizerunek eksperta, a także tworzyć zaangażowaną, lojalną grupę odbiorców.
  • Social Media Marketingnie da się ukryć, że portale społecznościowe to miejsca, w których o kontakt z klientami jest zdecydowanie najłatwiej. Nie należy więc z nich rezygnować.
  • Firmowy blog – jego prowadzenie to część content marketingu, jednak warto omówić go osobno. To bowiem świetne miejsce do tego, aby zwracać się bezpośrednio do klientów, którzy z kolei mogą wyrazić swoje opinie na temat firmy, jak również dostępnych usług lub produktów.

4.     Marketing internetowy bez strategii działania

 

Nie możesz liczyć na efekty w postaci większego ruchu na stronie, a także poważnego zainteresowania ofertą, jeśli wykonywane przez Ciebie czynności nie zostaną podparte konkretnym planem. Wszystko odbywać się będzie bardzo chaotycznie, a to najkrótsza do porażki. Agencja kreatywna pomoże Ci ustalić strategię marketingową, w której zawrzesz kluczowe działania, oparte na szczegółowej analizie strony, rynku, grupy docelowej i konkurencji.

5.     Brak monitorowania efektów promocji w sieci

 

Żeby zyskać pewność, że przygotowany plan rzeczywiście jest skuteczny, należy cały czas kontrolować jego wykonanie. Pozwoli Ci to wdrożyć ewentualne zmiany, dzięki którym osiągniesz wyznaczony cel. Jest to ważne również dlatego, że sposób funkcjonowania wyszukiwarki Google, a także wszelkie kluczowe kryteria, cały czas podlega zmianom. To, co wydawało się skuteczne w jednym momencie, po pewnym czasie może już takie nie być.

 

Oczywiście błędów popełnianych w marketingu internetowym jest znacznie więcej. Powyżej wskazaliśmy jednak te najważniejsze, które mogą przynieść najwięcej szkód. Ich wyeliminowanie pozwoli znacznie zwiększyć skuteczność prowadzonych działań.

O autorze

Autor "Popołudnie w Sieci", entuzjasta nowych technologii, zdobywca dobrych informacji, którymi chętnie dzieli się z czytelnikami. Prywatnie pasjonat sportów drużynowych oraz akwarystyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *